قیمت عسل
قیمت عسل
آبان ۱۸, ۱۳۹۵
عسل کندو خوانسار
عسل مرغوب، عسل کندو خوانسار
آبان ۱۸, ۱۳۹۵

عسل کامرانی خوانسار

عسل کامرانی خوانسار

عسل کامرانی خوانسار

برای اطلاع از قیمت عسل کامرانی خوانسار با ما تماس بگیرید.

در ادامه ی مطلب قبلی (قیمت عسل) به معرفی چند انواع دیگر از عسل و خواص آنها می پردازیم .
۶. عسل چند گیاه(قنقال، مریم، گلی و..)
خواص دارویی عسل چند گیاه؛ ضد سرفه، نرم‌کننده سینه، ضد ترشی معده، ورم روده، تب بر، ضد اسهال، ضد عفونی کننده دستگاه گوارشی، مقوی اعصاب.
۷. خواص درمانی عسل یونجه
عسل یونجه نشاط آور بوده و به انسان آرامش می دهد
عسل یونجه مقوی مغز و اعصاب بوده و حافظه را افزایش می دهد، شامل بیشترین ویتامین های (A) و (K) را دارد و برای افرادی که خون ماغ می شوند بسیار نافع است.
عسل یونجه بسیار خوش عطر و طعم میباشد. ملین و خون ساز است، بند آورنده خون روی است. عسل یونجه تحلیل برنده ورم های بدن می باشد. این عسل برای اختلالات عادت ماهیانه خانم، افرادی که دچار لرزش های اندام شده اند مفید است. همچنین عسل یونجه نشاط آور بوده و به انسان آرامش می دهد.
۸. عسل مرکبات و خاصیت دارویی آن
خواص درمانی عسل مرکبات؛ عسل مرکبات تقویت کننده حافظه، انرژی زا، مقوی معده و باد شکن است. این نوع عسل برای کمبود ویتامین (سی)، ناراحتی های صفرا، کرم های روده و سرطان های معده مفید می باشد. عسل مرکبات نرم کننده سینه بوده و برای سرما خوردگی، کاهش ورم های بدن مفید است. این عسل تصفیه کننده خون، اشتها آور، مسکن و مفید برای سکسکه است، همچنین این نوع عسل از انواع سرطان ها پیشگیری می کند و باعث کاهش کلسترول می شود.
۹. خواص  عسل آویشن
عسل آویشن انرژی زا، مقوی مغز و اعصاب و تقویت کننده حافظه می باشد. این نوع عسل برای عادت های ماهیانه دردناک، دردهای شکمی و روده، سرفه و گلو درد و برای دیابت مفید است. عسل آویشن همچنین، برای عفونت های عمومی بدن نافع و برای پانسمان زخم های بستر بسیار نافع است.
۱۰. خواص عسل جعفری
عسل جعفری؛ مقوی، انرژی زا و خواب آور بوده و تقویت کننده مغز و حافظه است. عسل جعفری اخلاط لزج را قطع می کند و باعث کاهش نفخ می شود. این نوع عسل برای گرفتگی عروق، ناراحتی های کبدی، طحال، ناراحتی های روده و دیابت مفید است. عسل جعفری همچنین قاعده آور و  اشتها آور می باشد.
۱۱.خواص درمانی عسل آفتاب گردان
آفتابرگردان برای تسکین سرفه و سرما خوردگی مفید است
عسل آفتابرگردان؛ مقوی، انرژی زا و تقویت کننده حافظه است، همچنین مدر و نرم کننده سینه می باشد. عسل آفتابرگردان برای ناراحتی های برونش ها، ناراحتی های حنجره، صاف کردن صدا، ناراحتی های ریوی، برای تسکین سرفه و سرما خوردگی مفید است. عسل آفتابرگردان می تواند سموم را خنثی کند.
۱۲. خواص  عسل بابونه
عسل بابونه برای التهاب مغز، احتقان ریوی، انواع ورمها، کاهش تب، میگرن، سردرد، آرتروز، کاهش حساسیت، کاهش پزوریازیس، اسپوندلیت آنکلوزان، دردهای دوران پریود، ناراحتیهای زنانه و یائسگی، آلرژی ها، فشار خون و دردهای استخوانی مفید می باشد.
عسل بابونه آرام بخش، بر طرف کننده سرگیجه، سوء هاضمه، ناراحتی های کبد، ناراحتی های روده، درد و ورم مثانه، ورم طحال، معده درد، بی خوابی، ناراحتی های ریه، دفع کرم کدو در کودکان می باشد. عسل بابونه برای درمان سرما خوردگی، رماتیسم، غلظت خون، نفخ معدهمفید بوده و ضد عفونی دهان و دندان می باشد. این نوع عسل همچنین برای شستشو و پانسمان زخم ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت مغز و حافظه، ترشح شیر در خانم های شیرده، ورم پرستات، زخم های دهان و کولیت مفید می باشد.
در کنار خواص و فوایدی که برای عسل گیاهی ذکر شد عسل می تواند مضراتی نیز داشته باشد. یک قاشق چایخوری عسل کربوهیدرات و کالری ای بیشتر از مقدار مشابه شکر سفید و یا قهوه ای دارد. افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف عسل دقت نظر داشته باشند.
توجه داشته باشید که نباید به هیچ وجه به کودکان زیر دوازده ماه عسل داد چرا که عسل ممکن است حاوی باکتری ای که باعث بوتولیسم نوزادان می شود، باشد. همچنین مصرف عسل در افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند نیز توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *