زنبورستان
موارد استفاده از زنبور درمانی
آبان ۱۵, ۱۳۹۶
عسل درمانی
موارد استفاده از زنبوردرمانی بخش سوم
آبان ۱۵, ۱۳۹۶

موارد استفاده از زنبور درمانی بخش دوم

زنبورعسل

موارد استفاده از زنبور درمانی بخش دوم

فشار خون بالا

چندین گزارش درمانی حاکی از آن است که تجویز زهر زنبور می تواند فشار خون را کاهش دهد .دکتر فانگ زو بیمارانی که فشار خون بالا داشتند با تجویز کا.اف.دو ( یکی از داروهای تزریقی زهر زنبور ) درمان می نمود . یکی از این بیماران که با فشار خون بالا درجه ۲ تشخیص داده شد قبلا با داروهای مختلف مورد درمان قرار گرفته بود اما نتیجه موفقیت آمیزی بدست نیاورده بود . ولی پس از ۴۰ روز درمان با زهر زنبور توانست به کار خود برگردد .یوریش در سال ۱۹۷۷ در کتاب خود به یک مورد بسیار جالب اشاره کرده است . شخصی از فشار خون بالا به مدت پنج سال رنج می برد . درمان دارویی در او موثر واقع نشد بنابراین تصمیم گرفت زنبور درمانی را تجربه کند . پس از پیگیری درمان به مدت یکسال فشار خون او تا حد زیادی تنظیم شد .

در کره آقای لی ۴۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون را با نیش مستقیم زنبور درمان نمود .

موارد استفاده از زنبور درمانی بخش دوم

کرختی عصب ران

سربان در سال ۱۹۸۳ تعداد ۳۰ بیمار مبتلا به عارضه کرختی ران را با زهر زنبور درمان نمود . او بیماران را به دو گروه تقسیم کرد . گروه اول را با گزیلوکاین درمان نمود و گروه دوم را با محلول ۶ میلی گرم زهر زنبور در ۱۲ جلسه و بصورت دو روز یکبار مداوا نمود .

زنبورعسل

او ثابت کرد که زهر زنبور اثر بهتری در درمان کرختی عصب ران نسبت به گزیلوکاین دارد .

ام.اس

چارز مراز یک زنبوردار و یک زنبوردرمانگر شناخته شده بود که به مدت شصت سال انواع بیماریها را با استفاده از زهر زنبورعسل درمان می نمود .او همچنین در سالهای گذشته بیماران ام.اس را با زهر زنبور درمان نموده است.او در شش ماه نخست درمان سه بار درهفته و سپس در دو ماه بعد دو بار در هفته زنبوردرمانی برای این دسته از بیماران انجام میداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *