حقایقی که باید بدانید
آبان ۲۰, ۱۳۹۶
فروش عمده عسل جوان
نیش های خطرناک به سر
آبان ۲۰, ۱۳۹۶

کمک های اولیه برای نیش های تصادفی

عسل جوان

کمک های اولیه برای نیش های تصادفی

اثر نیش زنبور عسل بر بدن انسان

زهر زنبور اثرات مختلفی روی بدن انسان دارد .

که به زهر زنبور حساسیت ندارد می تواند در آن واحد یک تا پنج نیش را تحمل کند .

این عمل با علائم موضعی همچون باد کردن ، قرمزی و خارش پوست همراه است .

در ابتدا نیش ها دردناک هستند اما بعدا به حس خوشایند و گرم مبدل می شوند .

پنجاه تا صد نیش می تواند موجب گرفتگی عضلات ، کوتاهی موقت تنفس ، تغییر رنگ پوست به رنگ آبی ، ضربان سریع قلب و علائم فلج موقت شود .

عسل جوان

دویست نیش یا بیشتر می تواند باعث فلج سیستم تنفسی شود . بعضی از مردم می توانند بیش از هزار نیش را نیز تحمل کنند . در یک مورد مشاهده شد که فردی ۲۲۴۳ نیش دریافت کرد و زنده ماند .بسیاری از افراد بالغ هزار نیش خورده اند و زنده مانده اند . تخمین تقریبی از دز کشنده زهر زنبور چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ نیش برای افراد بالغ است .از طرف دیگر گزارشاتی را داشته ایم که ۱۰۰ تا ۳۰۰ نیش زنبور باعث مرگ بعضی از اشخاص شده است . بعضی مواقع شخصی که حساسیت به زهر زنبور دارد فقط یک نیش می تواند سبب واکنش شدید و یا مرگ او گردد.

کمک های اولیه برای نیش های تصادفی

حساسیت به زهر زنبور

زهر زنبور در مواردی می تواند اثرات سمی خطرناک روی انسان داشته باشد . حدود نیم تا ۲ درصد از مردم به نیش حشرات حساسیت شدید دارند . اما گزارشات روزنامه ها این میزان را ۴ الی ۵ درصد اعلام می دارند . این اختلافات از روش مطالعاتی بکار رفته در جمعیت مورد بررسی و پیدایش افراد حساس ایجاد می شود . با این وجود میزان ۱ تا ۲ درصد حساسیت توسط پزشکان متخصص پذیرفته شده است . در عمل احتمال کمی وجود دارد که فرد حساس مورد گزش واقع شود اما به طور تصادفی اتفاق می افتد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *